10-06-2024

Acht vragen aan Sylvia Kradolfer

Sylvia Kradolfer heeft één duidelijk doel voor ogen: ervoor zorgen dat iedereen elke dag met plezier aan het werk gaat. Sylvia is een sleutelfiguur bij Hydroscope. In de afgelopen 23 jaar heeft ze het bedrijf in verschillende functies helpen vormgeven tot wat het nu is. Op dit moment vervult ze met veel enthousiasme haar rol als HR-manager. Ze is er trots op dat ze iedere Hydroscope medewerker zelf heeft aangenomen en maakt voor velen het verschil.

Sylvia

1. Waar haal jij voldoening uit?

Voor Sylvia staat het menselijke en duurzame karakter van Hydroscope centraal. “Ik vind het geweldig als ik iets kan bijdragen, of dat nu op zakelijk of persoonlijk vlak is. Mensen verder helpen wanneer ze dat nodig hebben, écht mensgericht bezig zijn”, zegt ze. Ze waardeert de vrijheid en de ruimte die ze krijgt in haar huidige rol en is blij dat ze zich op verschillende vlakken kan blijven ontwikkelen, zowel voor zichzelf als voor het bedrijf.

2. Wat maakt Hydroscope tot een unieke werkgever?

Hydroscope onderscheidt zich door diversiteit en het bevorderen van gelijke kansen. Dit heeft een positieve invloed op het aantrekken van nieuwe medewerkers. Sylvia: “Ik kijk niet naar beperkingen, maar naar wat mensen kunnen. Wanneer ik iemand met een achterstand tot de arbeidsmarkt spreek, voelt het juist als een cadeautje als ik van tevoren weet waar ik rekening mee moet houden. Het maakt het begeleiden van de medewerker een stuk makkelijker en prettiger omdat je weet aan welke knoppen je als werkgever moet draaien.” Sylvia zou alle werkgevers willen aanmoedigen om het een kans te geven. Alleen dan kan de schaarste op de arbeidsmarkt worden opgelost. “Er is schaarste omdat iedereen in dezelfde vijver vist. Probeer eens een andere vijver en denk buiten de kaders”, zegt ze.

3. Hoe wordt dit binnen Hydroscope ontvangen?

Binnen Hydroscope wordt dit omarmd en gewaardeerd. Natuurlijk wordt er door collega’s in eerste instantie gekeken naar iemands vaardigheden en of hij of zij de taken in de functie naar behoren kan uitvoeren. Maar het belangrijkste is dat de persoon affiniteit heeft met het werk en vooral of ze het graag willen doen. Ervaring is niet per se noodzakelijk, de juiste mentaliteit en de bereidheid om te leren wel. Sylvia: “Ik heb hard gewerkt om op dit punt te komen. Er waren succesverhalen nodig om dit goed te laten landen binnen Hydroscope. Deze succesverhalen hebben we en dat brengt het vertrouwen dat nodig is om deze aanpak te omarmen.”

4. Hoe kijk je naar de schaarste op de arbeidsmarkt?

Zoals eerder gezegd herkent Sylvia de schaarste op de arbeidsmarkt niet. Volgens haar zijn er genoeg mensen die zonder werk zitten, maar kijken werkgevers vooral naar opleiding en werkervaring. Hydroscope heeft mensen zonder opleiding of ervaring in dienst genomen, en ook mensen die uit een totaal andere sector komen. Sylvia: “Deze collega’s presteren uitstekend en zijn dankbaar voor de kans die ze hebben gekregen. Dit stralen ze ook uit naar de rest van de organisatie. Ze zijn onze ambassadeurs.”

5. Hoe zou je Hydroscope als werkgever omschrijven?

Als Sylvia gevraagd wordt om Hydroscope kort te omschrijven, zegt ze dat het vooral een eerlijk en rechtvaardig bedrijf is, met een open en transparante bedrijfscultuur. “Alles is bespreekbaar en we staan altijd open voor eigen inbreng. Hydroscope staat voor hoogstaande kwaliteit en is betrokken bij zowel klant als medewerker. Een veilige werkomgeving is vanzelfsprekend”, aldus Sylvia.

6. Welke rol speelt duurzaamheid bij Hydroscope?

Steeds meer mensen kiezen bewust voor een werkgever die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. Sylvia: “Mensen die kiezen voor Hydroscope, kiezen voor een bedrijf dat actief is op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. We proberen onze mensen duurzaamheid mee te geven in alles wat ze doen. We kijken met een duurzame blik naar bijvoorbeeld ons wagenpark en inkoopbeleid. Proberen waar mogelijk een steentje bij te dragen aan milieu en maatschappij.”

7. Hoe blijf je het werkgeverschap van Hydroscope versterken?

Sylvia benadrukt het belang van zichtbaarheid en het onderscheidend vermogen door te laten zien wie je bent en wat je doet als bedrijf. Ze deelt haar kennis en ervaring dan ook door gastlessen te geven aan studenten van Avans Hogeschool, of door deel te nemen aan netwerkbijeenkomsten. Sylvia: “Ik wil mijn verhaal aan zoveel mogelijk mensen en op zoveel mogelijk plekken vertellen. Ik ben trots op de vruchtbare aanpak en richting die we hebben gekozen om ook mensen die niet geheel binnen het profiel van een specifieke functie een kans te geven. Dat mag iedereen weten.”

8. Heb je nog iets toe te voegen?

“Hydroscope is een bedrijf waar mensen een eerlijke kans krijgen, en juist dat is waarom ik het bedrijf nog altijd koester. Het is iets om enorm trots op te zijn. Het geeft me een goed gevoel en maakt het de moeite waard om elke dag met een glimlach aan het werk te gaan”, sluit Sylvia met een trotse blik af.

Wij maken gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op de website zijn ingesteld om de beste ervaring te bieden. Wij gebruiken alleen functionele cookies en cookies om onze websitestatistieken (Google Analytics) bij te houden. Wij gebruiken geen tracking cookies.

Sluiten